SABIEDRISKĀ KĀRTĪBA
Ziņo par likumpārkāpumu:
Valsts policijas palīdzības tālrunis – 110
- Bezmaksas;
- Diennakts;
- Darbojas gan no mobilā, gan fiksētā tālruņa;
- Savieno ar jebkuru dežūrdaļu;
- Visas sarunas tiek ierakstītas.
Palīdzības tālrunis paredzēts tiem gadījumiem, kad jums ir nepieciešama tūlītēja policijas palīdzība, ja notiek nopietns sabiedriskās kārtības apdraudējums, noziegums vai ceļu satiksmes negadījums.
Ko un kā teikt, kad Jūs zvanāt uz 110:
- Izsakieties pēc iespējas ātrāk un skaidrāk – kas ir noticis? Kur ir noticis? Kas zvana?
- Saglabājiet mieru un atbildiet uz policijas darbinieka papildjautājumiem!
- Atcerieties visu pēc iespējas precīzāk par negadījumā iesaistītajām personām, satiksmes līdzekļiem vai apstākļiem.
- Nepārtrauciet sarunu pirms policijas darbinieka!
Izskaidrojiet arī bērniem, kādos gadījumos ir jāzvana uz 110 un kas ir jāsaka!
Rakstisks iesniegums policijai
Rakstisku iesniegumu ar lūgumu uzsākt izmeklēšanu var uzrakstīt:
- klātienē jebkurā policijas iecirknī;
- elektroniski portālā www.latvija.lv, izmantojot e-adresi. Tādējādi iesniegums tiks iesniegts, izmantojot kvalificētu paaugstinātas drošības autentifikācijas līdzekli;
- elektroniski ar eParakstu, sūtot uz [email protected];
- Smart-ID un iesniegumu parakstīt ar Dokobit, Lahdes;
- pa pastu uz kādu no policijas struktūrvienībām.
Iesniegumā jānorāda:
- detalizēta informācija par notikumu;
- kādā veidā ir aizskartas Jūsu tiesības;
- citu informāciju, kas varētu būt noderīga nozieguma vai pārkāpuma atklāšanai;
- savus personas datus un adresi, ja ir iespējams, kontakttālruni.
Valsts policija jau iepriekš pateicas par Jūsu sniegto informāciju!
Informācijas avots: Valsts policija