Ventspils novada izglītības iestāžu vadītāji pulcējās Izglītības pārvaldes rīkotajā seminārā “Izaugsmes kods”, lai pilnveidotu vadības komandu darbu un uzlabotu izglītības kvalitāti savās izglītības iestādēs. Semināra mērķis, kā norādīja pārvaldes vadītāja Aina Klimoviča, bija ne tikai stiprināt vadītāju profesionālo kompetenci, bet arī veicināt savstarpēju pieredzes apmaiņu un refleksiju par efektīvu skolu vadību.
Semināru vadīja pieaugušo tālākizglītības eksperte, sertificēta supervizore Inga Kripšēvica, nodrošinot strukturētu un interaktīvu darba vidi, kas veicināja dalībnieku iesaisti un aktīvu diskusiju. Pasākums tika organizēts kā moderēts seminārs, izmantojot interaktīvas metodes, kas palīdzēja iestāžu vadītājiem analizēt skolu darbību no dažādiem skatupunktiem – skolēna, vecāka un pedagoga perspektīvas. Šāda pieeja sekmēja dziļāku izpratni par to, kā izglītības iestāžu vērtības izpaužas ikdienas darbā, nevis paliek vien teorētiskā līmenī.
Viena no diskusiju tēmām bija skolas prioritāšu integrācija mācību procesā. Dalībnieki analizēja izglītības prakses attīstību laika gaitā un diskutēja par to, kādas pieejas būtu nepieciešams atjaunot vai modernizēt. Starp jautājumiem, kas raisīja īpašu interesi, bija: kādas agrākās izglītības metodes varētu būt joprojām aktuālas, piemēram, glītrakstīšanas prasme, stingrāki kvalitātes kritēriji, augstāka lasītprasme – varbūt kāda no šīm – vēl nesen izmantotām praksēm – būtu pielāgojama mūsdienu izglītības vajadzībām?
Semināra dalībnieki strādāja mazajās grupās, veicinot mērķtiecīgas un dziļas diskusijas par gada prioritātēm un iespējamajiem risinājumiem. “Pajautā sev” metode rosināja dalībniekus kritiski izvērtēt savas iestādes attīstības virzienus, uzdodot sev būtiskus jautājumus, piemēram: kādas pārmaiņas es vēlos panākt, kādas problēmas ir aktuālas manā iestādē, kā es varu labāk atbalstīt savu komandu, kādi jautājumi ir vissvarīgākie skolēniem un vecākiem, un ar kādiem sasniegumiem savā skolā es lepojos visvairāk?
Izglītības iestāžu vadītāji atzina, ka semināra neformālā atmosfēra un labi vadītās diskusijas veicināja atvērtību un drosmi dalīties pieredzē. Kā uzsvēra moderatore Inga Kripšēvica, efektīvas izglītības pārmaiņas sākas no iekšējiem resursiem un vadītāju iniciatīvas, nevis ārējiem norādījumiem.
Semināra noslēgumā dalībnieki reflektēja par iegūtajām atziņām, izmantojot simboliskas asociācijas. “Izaugsmes kods” sniedza ne tikai jaunas zināšanas un idejas, bet arī praktiskus instrumentus iestāžu attīstības veicināšanai. Šāda veida profesionālās diskusijas ir būtisks solis ceļā uz izglītības kvalitātes sekmēšanu.