Kurā datumā un kā es varu nodot ūdens patēriņa skaitītāja rādījumus?

Ūdens skaitītāju rādījumi jāiesniedz katru mēnesi no 26.–29. datumam. Rādījumus ir iespējams paziņot elektroniski, iesniedzot tos klientu portālā “Bill.me, vai klātienē, iemetot tos “VNK serviss” pasta kastītē kādā no šim adresēm:

  • galvenajā birojā (Saules iela 19, Ventspils);
  • Ugāles filiālē (Rūpnīcas iela 2-18, Ugāles pag.);
  • Piltenes pilsētas un pagasta pārvaldē (Lielā iela 28, Piltene).

Īpaši aicinām klientus reģistrēties klientu portālā “Bill.me. Klientu portālā “Bill.me” iespējams ne tikai iesniegt ūdens skaitītāja rādījumus un aplūkot rēķinus, bet arī saņemt dažāda veida paziņojumus no SIA “VNK serviss”, tostarp par avārijas situācijām un plānotiem remontdarbiem, ūdens atslēgumiem, māju kopsapulcēm, zāles pļaušanu, ūdenstorņu dezinfekciju un citu aktuālu informāciju. Portāls nodrošina ātru un ērtu piekļuvi visai svarīgajai informācijai vienuviet.

Kad jāveic ūdens skaitītāja nomaiņa vai atkārtota verifikācija?

Saskaņā ar 03.06.2025. apstiprinātajiem grozījumiem normatīvajos aktos, ir atcelta ūdens patēriņa skaitītāju atkārtotas verifikācijas prasība daudzdzīvokļu dzīvojamo māju dzīvokļos. Vienlaikus noteikts, ka gadījumā, ja mājas pārvaldniekam rodas aizdomas par nekorektu ūdens patēriņa uzskaiti dzīvoklī, pārvaldnieks var prasīt dzīvokļa īpašniekam veikt skaitītāja verificēšanu.

Kādos gadījumos ūdens skaitītājs joprojām jāmaina?

  • ​Ja skaitītāja verifikācijas termiņš iestājies pirms 2025. gada 6. jūnija;
  • Ja skaitītājs ir bojāts vai nedarbojas pareizi;
  • Ja mājas pārvaldniekam ir pamatotas aizdomas, ka ūdens patēriņš netiek uzskaitīts korekti (piemēram, lielu ūdens zudumu gadījumā);
  • Ieviešot vienotu ūdens patēriņa uzskaites sistēmu, jaunie skaitītāji būs jāmaina, beidzoties ražotāja norādītajam skaitītāja kalpošanas termiņam vai 10 gadus pēc uzstādīšanas dienas gadījumā, ja ražotājs termiņu nav norādījis.

Tāpat atgādinām, ka iedzīvotājiem ir aizliegts patvaļīgi noņemt un mainīt skaitītājus, bojāt vai ņemt nost plombas. Plombas ir nepieciešamas, lai novērstu jebkādu patvaļīgu skaitītāja ietekmēšanu, nodrošinātu godīgu un precīzu uzskaiti par faktiski patērēto ūdeni un aizsargātu godprātīgos pakalpojuma saņēmējus. Ja ūdens skaitītāja plomba ir bojāta, aicinām nekavējoties sazināties ar “VNK serviss”.

Kā tiek aprēķināta maksa, ja ūdens skaitītāja radījumi nav nodoti?

Ja dzīvokļa īpašnieks nav paziņojis skaitītāja rādījumus, kā arī nav iesniedzis iesniegumu par prombūtni, stājas spēkā prasība par mājas kopējo ūdens patēriņa zudumu piemērošanu, pamatojoties uz MK noteikumiem Nr. 1013 "Kārtība, kādā dzīvokļa īpašnieks daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā norēķinās par pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvokļa īpašuma lietošanu".

Ja plānojat ilgstošu prombūtni vai īpašumā ilgāk par trim mēnešiem neviens nedzīvo, kā dēļ nav iespējams iesniegt informāciju par ūdens skaitītāja rādījumiem vai nodrošināt skaitītāju pārbaudi, nepieciešams informēt “VNK serviss”, iesniedzot iesniegumu par prombūtni. Iesnieguma veidlapa atrodama www.vnkserviss.lv mājaslapas sadaļā “Veidlapas”. Nosūtiet to uz info@vnkserviss.lv, parakstot ar drošu elektronisko parakstu, vai iesniedziet to tuvākajā “VNK serviss” klientu apkalpošanas centrā vai "VNK serviss" pasta kastītē.

Saistītas tēmas

Aktualitātes:
SIA “VNK serviss” Ventspils novads