Pusotru stundu garā vizītē pie satiksmes ministra Jāņa Vitenberga novada domes priekšsēdētājs Aivars Mucenieks un viņa vietnieks Andis Zariņš pārrunāja autoceļu infrastruktūras sakārtošanas jautājumus.

Ar ministru novada domes vadība velējās tikties, lai izteiktu savas bažas par to, ka 2023. gada valsts autoceļu sakārtošanas plānā nebija iekļauts neviens Ventspils novada objekts. “Mēs uzskatām, ka tas nav pareizi, tāpēc devāmies pie Jāņa Vitenberga aprunāties, izskaidrojot reālo situāciju. Sarunu rezultātu vērtēju kā labu, jo ministrs apsolīja darīt visu, lai jau šogad uzsāktu būvdarbus ceļa Ance–Dundaga septiņu kilometru posmā, sākot no Būšnieku krustojuma. Tāpat tika panākta vienošanās, ka vajadzētu uzsākt ceļa remontdarbus Kolkas šosejā daļā no Rīgas–Ventspils šosejas līdz Liepenei. Cerēsim arī, ka mūsu vizītes rezultātā izdosies uz autoceļa Blāzma un Ugāle–Zlēkas atjaunot un nostiprināt atsevišķus grants seguma posmus,” saka novada domes priekšsēdētājs Aivars Mucenieks. Viņš piebilst, ka ticis runāts arī par pārējā ceļa Ance–Dundaga sakārtošanu un pārbūves nepieciešamību autoceļam no Liepenes līdz Lūžņai. Ministrijas darbiniekiem kopā ar uzņēmuma “Latvijas Valsts ceļi” speciālistiem vispirms jāizvērtē, kurus darbus var uzsākt šogad, kurus turpmākajos gados, bet Ventspils novada vadība ir apņēmusies panākt, lai tiktu sadzirdēta ministrijā, jo iedzīvotāji ļoti aktīvi uzdod jautājumus par ceļu stāvokļa uzlabošanu.

Andis Zariņš vizītes laikā pievērsa uzmanību arī braucamajai daļai Usmas ezera apkārtnē. Par to tikšanās reizē ar ekonomikas ministri Ilzi Indriksoni ieminējās vairāki tūrisma uzņēmēji, kuri strādā Kuldīgas un Talsu novadā. Ventspils pusē apkārt ezeram var pārvietoties droši, bet kaimiņu novadā tas ir problemātiski, un spēkrati tiek bojāti, braucot pa izdangātajiem ceļiem. Situāciju sarežģī tas, ka īpašuma tiesības pieder gan “Latvijas valsts mežiem”, gan privātajiem īpašniekiem, un Ventspils novada pašvaldība ir gatava rīkot diskusijas, lai pārrunātu, kā varētu uzlabot ceļu kvalitāti apkārt Usmas ezeram.

“Mēs gribētu, lai nākotnē arī ceļš Ugāle–Zlēkas un Ance–Blāzma būtu nosegti ar melno segumu. To gan ministrija pagaidām nesola,” norāda Aivars Mucenieks. Andis Zariņš ieminas, ka tika pārrunāts jautājums arī par to, ka pašvaldībai, pārņemot no uzņēmuma “Latvijas Valsts ceļi” ceļus 19 km kopgarumā, finansējums to uzturēšanai no valsts būs lielāks nevis piecus gadus, kā bija runāts iepriekš, bet ilgāku laiku. Tiesa, vispirms jāpanāk, lai vietvara naudu sāktu saņemt jau šogad, nevis tikai nākamgad. “Kad mēs Popē rīkojām pasākumu “Uzņēmēju vēlās brokastis,” daudzi cilvēki man nāca klāt un teica, ka pavasarī situācija uz ceļiem ir vistrakākā, un tas bija kā impulss satikties ar satiksmes ministru, lai vēl un vēl  akcentētu, cik būtisks jautājums ir sakārtoti ceļi,” uzsver Andis Zariņš.

Savukārt domes priekšsēdētājs Aivars Mucenieks dara zināmu, ka, tiekoties ar Jāni Vitenbergu, izskatīts variants par dzelzceļa līnijas Liepāja–Ventspils pārņemšanu pašvaldības pārziņā, jo ir iedzīvotāji, kuriem tas ir svarīgi, lai viņi varētu piebraukt pie sava īpašuma. Ventspils novada pašvaldības pārstāvji aicināja ministriju pasteigties ar noteikumu izstrādi, lai pašvaldības varētu ķerties klāt ceļu izbūvei, saņemot valsts aizdevumu. “Noteikumu vēl nav, bet būvdarbu sezona jau ir klāt. Cirpstenes ceļam, ko ir paredzēts apstrādāt, izmantojot dubultās virsmas metodi, jau ir zināms būvnieks, un darbiem atvēlētais laiks ir ļoti īss – no jūnija līdz augustam. Tāpēc aicinājām ministriju pasteigties ar noteikumu apstiprināšanu, pārskatot arī to nosacījumus. Mēs informējām Jāni Vitenbergu arī par to, ka valsts apmaksā daudzbērnu ģimenēm un politiski represētajām personām biļetes sabiedriskā transporta maršrutos, bet mums daļa ir pilsētas maršruti, līdz ar to valsts vairs nemaksā, un tas ir jādara pašvaldībai,” dara zināmu Aivars Mucenieks.

Saistītas tēmas

Ceļi un ielas Ventspils novads