Vārves pagastā veikta pašvaldības autoceļa Va-4 “Cirpstenes ceļš” dubultās virsmas apstrāde 1,33 km garumā.
Darbi izmaksāja 125 204,96 eiro, saskaņā ar iepirkumu tie bija uzticēti VAS “Latvijas autoceļu uzturētāja” darbiniekiem, kuri objektā novāca ceļam tuvu augošus kokus un uzstādīja ceļazīmes. Konkrētais ceļa posms labiekārtots, uzklausot iedzīvotāju viedokli, jo Cirpstenē notiek aktīva dzīvojamo māju būvniecība un ir svarīgi, lai gaisā neceltos putekļu vērpetes, uzsver novada domes priekšsēdētājs Aivars Mucenieks.
Ventspils novada pašvaldība šogad iesniedza Satiksmes ministrijai pieteikumu par objekta “Pašvaldības autoceļa Va-4 “Cirpstenes ceļš” pārbūve,Vārves pagastā, Ventspils novadā” īstenošanu, un pēc atbalstoša izvērtējuma saņemšanas radās iespēja valsts budžeta aizņēmuma iegūšanai. Autoceļš bija ietverts novada Attīstības programmas 2020.–2026. gadam Investīciju plānā, lai uzlabotu transporta infrastruktūru un satiksmes drošību. “Dokumentācijas izstrāde tika uzsākta 2022. gadā, tās izstrādes procesa laikā tika organizēta tikšanās uz vietas objektā ar ceļa pieguļošās teritorijas īpašniekiem, lai izstāstītu par plānotajiem darbiem un uzklausītu ikkatra viedokli. Aktivitāte bija liela un attieksme bija labvēlīga, pie mājām bija jāparedz atsevišķu koku zāģēšana un krūmāju likvidēšana. Tā kā ceļš ir vēsturiski veidojies ļoti līkumots un tā iztaisnošana nav iespējama izveidojošās ciešās apbūves dēļ, galvenais uzdevums bija uzlabot braukšanas kvalitāti, satiksmes drošību un ceļa pārredzamību,” norāda pašvaldības ceļu būvinženieris Aivars Mincenbergs.
Būvniecību Cirspstenē veica valsts akciju sabiedrība “Latvijas autoceļu uzturētājs”, būvuzraudzību – IK “ARDECA”, bet autoruzraudzību – SIA “PBT”, kuras speciālisti bija arī projekta dokumentācijas izstrādātāji, tiekot galā ar ļoti lielu darba apjomu saskaņošanas procesā gan ar institūcijām, gan ar privātajiem zemes īpašniekiem. Darbu gaitā notika klātnes profilēšana un atsevišķu posmu virskārtas papildināšana ar minerālmateriālu aptuveni 15 cm biezumā, nobeigumā – divkārtu virsmas apstrāde, veicot gruntēšanu ar granīta sīkšķembu iestrādi pilnā garumā. Tādējādi uzlabota ceļa konstrukcijas noturība, lietusūdens novade no ceļa klātnes un novērsta ceļa putēšana.